دیجی اکتیو | digiactive

آموزش سئو - آموزش دیجیتال مارکتینگ - آموزش مهندسی صنایع

دیجی اکتیو | digiactive

آموزش سئو - آموزش دیجیتال مارکتینگ - آموزش مهندسی صنایع

دیجی اکتیو | digiactive

برای راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی، آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی سایت، وب برندینگ یا برندینگ اینترنتی و آموزش مهندسی صنایع به دیجی اکتیو digiactive مراجعه کنید.

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مطمئنا بارها در جستجوهایی که در گوگل داشته اید، نتایجی همراه با نقشه، ادرس و شماره تلفن در بالای صفحه دیده اید.

در واقع سئوی محلی یا به عبارتی Local SEO (لوکال سئو) همین است. در ادامه قصد داریم بیشتر به اینکه سئو محلی یا Local SEO چیست و اشتباهات رایج در سئوی محلی بپردازیم.

سئو محلی یا Local SEO چیست؟

سئو محلی یا Local SEO چیست - اشتباهات رایج در سئوی محلی

سئو محلی یا Local SEO چیست؟ چگونه انجام می شود و به چه صورتی می توان سایت خود را در نتایج سئوی محلی به نمایش گذاشت؟

سئو محلی یا Local SEO از روش های بهینه سازی سایت است که باعث می شود پس از اینکه کالا، خدمات یا مکانی را در گوگل جستجو کردید، نزدیک ترین موقعیت را به شما نشان بدهد.

سئوی محلی مکان کاربر را از طریق آی پی آن مشخص می کند و کار خود را از طریق نقشه گوگل انجام می دهد. این قابلیت با الگوریتم کبوتر گوگل کامل می شود که در حقیقت برای لوکال سئو هم طراحی شده است.

حتما بخوانید: بهترین افزونه سئو وردپرس

سئوی محلی چگونه انجام می شود؟

برای انجام سئوی محلی، قبل از هر چیزی باید آدرس موردنظر خود برای شرکت، سازمان یا هر مکان دیگری را در نقشه گوگل یا همان گوگل مپ ثبت کنیم.

سئوی محلی چگونه انجام می شود؟

نامی که در گوگل همراه با ادرس و سایر مشخصات خود ثبت می کنید باید شامل کلمه کلیدی موردنظرتان و یا نام برندتان باشد.

پس از انجام این کار، چند روزی طول می کشد تا گوگل آن را تایید کند. با تایید نهایی گوگل، وقتی عبارتی که در گوگل ثبت کرده اید را جستجو کنید به راحتی می توانید اطلاعات خود را مشاهده کنید.

یکی از مناسب ترین راه ها برای جذب بهتر مخاطب این است که نام منطقه ی محل سکونت یا بخشی از آدرس خود را در کنار تمام کلمات کلیدی که ثبت می کنید، وارد کنید.

حتما بخوانید: مراحل و ابزار راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اشتباهات رایج در سئو محلی یا Local SEO


اشتباهات رایج در سئو محلی یا Local SEO

ثبت سایت در سئو محلی یا Local SEO همان قدر که راحت است و موجب بهبود رتبه می شود، همان قدر هم می تواند با انجام اقداماتی اشتباه موجب افت سایت و حتی جریمه آن بشود.

برخی از اشتباهات رایج در سئو محلی یا Local SEO که نادیده گرفتن آنها می تواند نتایج بدی به همراه داشته باشد به صورت زیر می باشد:

  • ثبت نکردن ادرس سایت

  • استفاده نکردن از کد تلفن شهر

  • به کار بردن کلمات کلیدی نادرست یا نامرتبط

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی شامل مکان جغرافیایی

  • عدم حضور یا فعالیت در شبکه های اجتماعی

  • بی توجهی به سرعت سایت

گوگل بسیار هوشمند است و یکی از موارد بسیار مهمی که برای رتبه بندی یک سایت به آن توجه ویژه ای نشان می دهد، کاربران است تا تجربه ی خوبی را از طریق سئو محلی داشته باشند.

بنابراین سعی کنید به فاکتورهایی از جمله سرعت سایت، حضور در شبکه های اجتماعی از  جمله فیسبوک،  درج کلمه کلیدی، نشانی و مشخصات درست در لوکال سئو دقت کنید.

حتما بخوانید: بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

شروع لوکال سئو یا سئو محلی سایت

پس از مطالعه موارد گفته شده اگر فکر می کنید که امادگی برای شروع لوکال سئو یا سئو محلی سایت و بهبود وضعیت سئو سایت خود را دارید، پس لیستی از کلمات کلیدی موردنظر خود آماده کنید به گونه ای که پربازدیدترین و کم رقابت ترین باشند.

شروع لوکال سئو یا سئو محلی سایت

برای تهیه این لیست می توانید از ابزار رایگان سئو جهت یافتن بهترین کلمه کلیدی سایت استفاده کنید. پس از اماده شدن لیست کلمات کلیدی و بررسی رقبا، می توانید با در نظر گرفتن موارد گفته شده سئوی محلی سایت خود را شروع کنید.
  • digi active
  • ۰
  • ۰

از مراحل اساسی و بسیار مهم برای سئو و بهینه سازی سایت، یافتن بهترین کلمات کلیدی برای جستجوی محلی است.

منظور از جستجوی محلی کاربران یا مصرف کنندگانی است که انواع مختلف کسب و کار را بر اساس موقعیت مکانی خود پیدا میکنند بنابراین بهترین راه برای سئوی یک سایت، بهینه سازی آن براساس سئوی محلی یا local seo است.

حتما بخوانید: سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟

از سوالات بسیار مهمی که در تحلیل کلمات کلیدی مطرح می شود این است که بهترین ابزار یافتن کلمه کلیدی چیست؟ یا ابزار رایگان سئو جهت یافتن بهترین کلمه کلیدی سایت چیست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوالات و ابزار سئو برای کلمات کلیدی بپردازیم.

ابزار رایگان سئو جهت یافتن بهترین کلمه کلیدی سایت

ابزار رایگان سئو جهت یافتن کلمه کلیدی سایت

هدف از پیداکردن کلمه کلیدی سئو این است که کار خود را برای بهینه سازی وب سایت راحت تر کنید و به صورت مستقیم بر روی کاربران هدف خود تمرکز داشته باشید تا مشتریان بالقوه جذب کنید.

ابزار و سایت های بسیاری برای انالیز و تحلیل کلمات کلیدی وجود دارند که انتخاب هر یک از آنها بستگی به شما و کسب و کارتان دارد.

مورد بسیاری که در استفاده از این ابزار باید مدنظر قرار بدهید این است که بسیاری از آن ابزار ها برای زبان فارسی به درستی کار نمیکنند بنابراین شما باید برای یافتن بهترین کلمه کلیدی از چندین ابزار کمک بگیرید.

در ادامه به معرفی لیستی از ابزار رایگان سئو جهت یافتن بهترین کلمه کلیدی سایت خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: سئو وردپرس چیست؟

ابزار رایگان سئو جهت یافتن کلمه کلیدی سایت
  • Keywordtool.io

    از سایت های بسیار خوبی که هم قابلیت جستجوی کلمات کلیدی در موتور جستجوهای گوگل، بینگ، یوتیوب و آمازون را دارد و هم می توان در صورت استفاده از نوع پولی آن به راحتی کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید.

  • KWFinder

    سایت KWFinder از جمله ابزارهایی است که کاربرد بسیاری در آنالیز و بررسی کلمات کلیدی دارد.

    با استفاده از KWFinder می توان میزان دشواری رتبه گیری و محبویت یا trend کلید واژه ها را متوجه شد. علاوه بر این میانگین جستجو در یک ماه را هم نمایش می دهد.

  • Google Keyword Planner

    Google Keyword Planner در واقع ابزاری است که امکان دسترسی به آن از طریق گوگل ادوردز وجود دارد و ابزار مناسبی در پیدا کردن کلمات کلیدی مشابه و مرتبط می باشد.

    این نکته را در نظر داشته باشید که اعداد ارائه شده در این سایت به عنوان نرخ بازدید، تنها نتایج مربوط به نمایش تبلیغات در گوگل است و میزان سرچ آنها توسط کاربر نیست.

ابزار رایگان سئو جهت یافتن کلمه کلیدی سایت
  • Google Trends

    گوگل ترندز ابزاری است که میزان محبوبیت یک کلید واژه را مشخص می کند و میزان جستجوهای کاربران را نمایش نمی دهد.

    Google Trends در واقع به ما کمک می کند که اگر محبوبیت کلمه ای در حال کاهش است، از سرمایه گذاری بر روی آن خودداری کنیم.

    حتما بخوانید: بهترین افزونه سئو وردپرس

  • Google Suggestion

    منظور از Google Suggestion، پیشنهادهای گوگل است. گوگل لیستی از داغ ترین کلمات کلیدی که مردم در حوزه کاری شما جستجو می کنند، در اختیار شما قرار می دهد.

    برای دسترسی به این لیست می توانید پس از اینکه عبارتی را در گوگل جستجو کردید به پایین صفحه توجه کنید تا عبارات پیشنهادی را مشاهده کنید.

  • Google Autocomplete

    در میان روش های گفته شده Google Suggestion از ساده ترین روش ها برای یافتن کلید واژه است. علاوه بر این، Google Suggestion هم روش راحت و سریع دیگری برای جستجوی کلیدواژه های مرتبط با موضوع موردنظر است.

    برای این روش کافیست یک یا چند کلمه حتی چند حرف از کلیدواژه ی موردنظر خود را در باکس جستجوی گوگل بنویسید، سپس با منویی ابشاری از پر سرچ ترین کلمات مرتبط روبه رو می شوید.

ابزار رایگان سئو جهت یافتن کلمه کلیدی سایت
  • Semrush

    این وب سایت یا ابزار ساده، کاربری راحتی دارد و فقط کافیست کلمه کلیدی خود را وارد کنید تا گزارشی از کلمات مرتبط به همراه میزان جستجوی آنها را مشاهده کنید.

    از قابلیت های دیگر این ابزار، امتیازی است که در هر کلید واژه به رقبا می دهد.

    حتما بخوانید: تاثیر بک لینک در سئو و بازاریابی آنلاین

  • Moz

    بدون شک سایت Moz از حرفه ای ترین ابزارها در زمینه سئو است و ابزار بسیار مناسبی در بررسی و رتبه بندی کلمات کلیدی می باشد.

    بسیاری از افراد تنها برای مطالعه مقالات آموزشی سئو به این سایت مراجعه می کنند اما این سایت ابزارهای متنوعی را برای انالیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر به قسمت Rank Tracker آن بروید می توانید از قابلیت ارزیابی آن استفاده کنید.

  • AHREFS

    سایت AHREFS هم مانند سایت moz امکانات متعددی در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ها دارد که یکی از آنها پیدا کردن کلمه کلیدی و رتبه بندی آنهاست.

  • ubersuggest.io

    سایت ubersuggest.io از دیگر ابزار رایگان سئو جهت یافتن کلمه کلیدی سایت که تنها مخصوص یافتن کلمه کلیدی است و داده ها و اطلاعات خود را از موتورهای جستجو به خصوص گوگل تهیه می کند.

  • منبع: دیجی اکتیو

  • digi active